lördag 8 maj 2010

Vitshörnan #2

Eftersom det är lördag idag tänkte jag dela med mig av några kul populärkultur-vitsar som du kan dra för dina vänner under kvällens sociala sammankomst. Jag har själv vid flera tillfällen använt den andra vitsen vid sådana tillfällen och alltid fått ett mycket positivt gensvar. Jag har dock dåligt samvete för att jag aldrig angett källan vid detta tillfällen utan dragit vitsen som om jag själv kommit på den och undvikit att svara på följdfrågan; "Var får du allt kul ifrån?". Så idag kryper jag alltså till korset och vill med detta inlägg hylla den som hyllas bör. Tack, Jan Dzedins för att du delade med dig av dina vitsar i nr 12 av Stålpojken, 1977.


Förklaring till dig som inte plockar alla referenser. Family Four var en svensk sånggrupp med frikyrklig image som bytte medlemmar oftare än Sugababes. Agnetha Fältskog sjöng i gruppen med tidernas klumpigaste namn; Björn, Benny, Agnetha och Anni-Frid (men fick sedan byta och bli namne med ett fiskkonservföretag). Och Eddy Merckx var en så kallad proffscyklist vilket egentligen diskvalificerar honom från bloggen. Men eftersom cykel är så estetiskt tilltalande betraktar vi det här som en konstform.


LIVSGLÄDJE-BAROMETERN: 75%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar