lördag 3 juli 2010

Kanonlåtar #8: Teddybears med Stor - 2 Lurar (Salazar Brothers Remix)

För tio år sen recenserade jag musik, med främsta inriktning svensk hiphop i Helsingborgs Dagblad. Då hade jag förmodligen staplat onyanserade superlativer på varandra när jag hört en låt som den här. Jag hade nämligen lite svårt att sansa mig om jag gillade något vid första lyssningen. Minns att jag krängde till med en genant femma på Daddy Boastins debutplatta (som ju Teddybears-Klas och bröderna Salazar på olika sätt hade väldigt stor inblandning i). Så därför har den här fått ligga till sig en månad, men den har klarat tidstestet och jag tycker fortfarande det är en helt fantastisk låt. Låt er inte skrämmas av att det är Teddybears som står som huvudartist, det här är bara en rejäl söndertrasning av Rocketscientist.



Och upphovsmarkarna är dessutom så snälla att de låter dig ladda ner hiten helt gratis här.

LIVSGLÄDJE-BAROMETERN: 81%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar