lördag 7 augusti 2010

Kanonlåtar #10: Anna - Like They Do In The Movies (1981)


Folk frågar mig aldrig mig vilken min favoritballad är. Konstigt. Men om någon onormalt nyfiken person någon gång skulle fråga mig om vilken det är så skulle jag utan att tveka svara att det är Annas Like They Do In The Movies. Ja, den är cheesy. Men kärlek är cheesy. Kanske är det mitt ohälsosamma förhållande till film som gör att jag älskar den så mycket men få låtar sätter ord på kärlek så bra som den här. Den är naiv och odistanserad. Precis som riktig kärlek. Och på köpet; en perfekt synth-pop-produktion.

Låten skrevs för övrigt av Ken Leray som även gjorde musiken till Doctor Snuggles.

Detta var Annas enda hit. Det är synd. Hon sjunger ju så bra. Och så fint. Här har ni den perfekta kärleksballaden. Varsågod.



LIVSGLÄDJEBAROMETERN: 97%

1 kommentar:

  1. Kul blogg! Kolla gärna in på thesong.blogg.se, min blogg lite i samma anda som denna.

    /Tomas

    SvaraRadera